REKLAMASJON

Reklamasjon gjelder for synlige skader på skoene (produksjonsfeil). Kvittering skal vises frem. Om skoene er blitt kjøpt for over to år siden, går de ikke under reklamasjon. Gnagsår, sverte av på sokker, knirking og «vonde» sko er ikke gyldige grunner for reklamasjon.

HVORDAN BYTTE STØRRELSE?

I vårt nyeste system har vi dessverre ingen bytteløsning. Dersom du ønsker å bytte en vare må du returnere varen du ikke skal ha og bestille på nytt det du ønsker å bytte til. Det koster 69,- å benytte seg av returetiketten vi legger ved i pakken. Når vi mottar returen, refunderes det for returnerte varer.

Om vi har sendt ut feil størrelse, står vi for betalingen av retur.

RETUR OG FORSENDELSE

Ved retur av sko til nettbutikk, må sko med eske sendes til adressen:
Skolageret AS
Mølleveien 35
3140 NØTTERØY

Bestillinger som skal sendes, leveres som klimanøytral servicepakke med Bring. Ved returnering til oss, vil kunden bli belastet med 69,- .

Dersom man ønsker en annen vare/str må man bestille dette på nytt i en ny bestilling. Returen blir refundert da vi mottar den, som regnes å være 1-3 uker etter innlevert retur.

Posten sender ut hentemelding elektronisk på SMS eller e-post. Om du ikke har oppgitt mobilnummer, sendes varselet på e-post. Det er derfor viktig at korrekt informasjon er oppgitt ved bestilling og at du sjekker at hentemeldingen ikke har havnet i spamfilteret.

Posten har en hentefrist på 14 dager fra pakken ankommer postkontoret. Ved utløpt hentefrist vil pakken sendes automatisk i retur til oss. Slike uavhentede forsendelser vil bli belastet et gebyr på kr 168 for frakt tur/retur for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kunden dekker fraktkostnad hvis varen skal returneres innen angrefristen.

Skoene skal ikke ha vært brukt ute eller ha skader.

Vi leverer kun til norske adresser.


Hvordan returnerer jeg?

I pakken du har mottatt, skal det følge med en etikett med en QR-kode på.

1. Scan QR koden med mobiltelefonen. Man kan bruke «scanning» app på telefon eller bruke kamera for blant annet Iphone. Lat som at du skal ta et bilde av QR-koden så dukker det opp en link. Klikk deg inn på denne.

2. Når du er inne i returlinken, registrerer du retur med antall og returårsak på varen/varene du ønsker å returnere. Huk av for at du godtar at du mottar xx kroner i retur, og trykk deretter på knappen «send inn» for å fullføre.

3. Når retur er registrert vil du få en bekreftelse med en ny QR-kode som du ser på skjermen (du vil også få en mail). Denne tar du med til Postkontoret for å få printet ut. (De fleste postkontor har en egen printer der du kan skrive ut etiketten som skal på pakken selv).

4. Pakk returen din inn før du drar til postkontoret, ikke klistre/tape noe på eskene!

5. Når du har fått printet ut returetiketten via QR-koden kan du klistre den på pakken og levere den.

6. Det koster 69,- å returnere med vår returetikett som du mottar via link.

ENKLERE FORKLART:

1. Pakk inn varen/varene du vil returnere i pose/papir, det skal IKKE tapes/klistres noe rett på skoeskene.

2. Scann QR-koden i pakken.

3. Registrer din retur med antall og årsak.

4. Print ut returetikett på postkontor ved å la printer scanne den nye QR-koden du 

har fått ved registrert retur. (Denne er også mottatt på mail.)

5. Klistre etiketten utenpå innpakket pakke.

6. Lever på Posten.

Det kan ta opptil 5 uker før din retur blir registrert hos ved stor pågang. 

Refusjon blir tilbakebetalt så fort din retur er registrert hos oss, det kan ta opp til 3 uker 

Husk å ta vare på din innleverings kvittering med sporing når du leverer inn en retur, sånn at du kan følge med på din forsendelse og når den er mottatt av oss. 

VED REKLAMASJON

Send en mail til kundeservice@skolageret.no og fortell oss om problemet. Legg helst ved bilde hvis det gjelder synlig skade.

Kunden velger selv om det er ønskelig med et nytt par eller pengene tilbake, dersom skoen ikke finnes på lager vil pengene bli refundert.